Ο άγγελος που την πληροφόρησε για την επικείμενη θαυματουργική γέννηση δεν είπε ότι ο γιος της θα ήταν ο Θεός. Είπε: «Θα μείνεις έγκυος, θα γεννήσεις γιο και θα τον ονομάσεις Ιησού. Αυτός θα γίνει μέγας και θα ονομαστεί Υιός του Υψίστου. . . . Το άγιο παιδί που θα γεννήσεις θα ονομαστεί Υιός Θεού».—Λουκ. 1:31‐35,
Εβρ. 2:14, 17, ΕΜΖ: «Αφού, λοιπόν, “τα παιδιά” ήταν άνθρωποι με σάρκα και αίμα, έτσι κι αυτός [ο Ιησούς] . . . πήρε σάρκα και αίμα σαν κι αυτούς . . . Γι’ αυτό και ήταν αναγκαίο να εξομοιωθεί σε όλα με τ’ αδέλφια του». (Αλλά θα είχε «εξομοιωθεί σε όλα με τ’ αδέλφια του» αν ήταν θεάνθρωπος;)
Η Νέα Καθολική Εγκυκλοπαίδεια λέει: «Η Μαρία είναι πραγματικά η μητέρα του Θεού αν πληρούνται δύο προϋποθέσεις: αν είναι πράγματι η μητέρα του Ιησού και αν ο Ιησούς είναι πράγματι ο Θεός». (1967, Τόμ. 10, σ. 21) Η Αγία Γραφή λέει ότι η Μαρία ήταν η μητέρα του Ιησού, αλλά ήταν ο Ιησούς ο Θεός;
Τον τέταρτο αιώνα, πολύ μετά τη συμπλήρωση της συγγραφής της Αγίας Γραφής, διατύπωσε επίσημα η Εκκλησία το δόγμα της Τριάδας. (Εγκυκλοπαίδεια Δομή (Έκδοση 1976), Τόμ. 1, σ. 36· βλέπε σελίδες 447‐449, στο λήμμα «Τριάδα».) Τότε, στο Σύμβολο Πίστης που συντάχθηκε στη Νίκαια, ο Ιησούς Χριστός αναφέρθηκε ως “Θεός αληθινός”.
Μετέπειτα, στη Σύνοδο της Εφέσου το 431 Κ.Χ., η Μαρία ανακηρύχτηκε από την Εκκλησία Θεοτόκος, που σημαίνει «αυτή που γέννησε τον Θεό» ή «Μητέρα του Θεού». Ωστόσο, καμιά μετάφραση της Αγίας Γραφής δεν περιέχει ούτε το συγκεκριμένο προσδιορισμό ούτε κάποια τέτοια ιδέα.
Discover more from World Reader's Digest
Subscribe to get the latest posts sent to your email.